HAT

“Holm Amatør Teater” er en aktivitet under “Holm sogneforening”.

Vi startede med at lave en dilettantforestilling hver vinter. Der byggede vi ovenpå en tradition, hvor man i landsbyerne gik sammen i den mørke tid og lavede en forestilling for at skabe lidt fest i en kold og mørk vinter.
Vi er et af de steder hvor traditionen har været levedygtig, i konkurrence med hele den professionelle underholdningsindustri. Vi har kunnet skabe nogle forestillinger hvor der var rift om billetterne. Grunden til at vi kan det er især, at vi har vores faste base på sognegården. Det giver os de arbejdsvilkår der skal til for at skabe en god forestilling, og det giver os den spille- og arbejdsglæde der skal til for at skabe noget godt. Vi har et hold hvor de gode traditioner bliver båret videre, samtidig med at vi altid er bekymrede for om vi har den tilstrækkelige fornyelse. Vi har altid arbejdet ud fra princippet, at der i den næste forestilling skal være noget der er lidt bedre end i den foregående.